Krásné umění v kině

V rámci „alternativního obsahu“ nabízíme našim divákům jedinečné záznamy z pestré škály krásného umění z celého světa. Opera, balet, koncert, výtvarné umění či divadelní představení. Vydejme se společně do Metropolitní opery, Royal Opera House, Bolšoj baletu, vídeňského Konzerthausu či londýnského West Endu.

  • Záznamy promítáme od 18 hodin, pokud není uvedeno jinak.
  • Vstupné na Metropolitní operu 300 Kč, senioři, ZTP a studenti 250 Kč, ostatní záznamy 200 Kč, senioři, ZTP a studenti 150 Kč.

Informace o představeních v rámci cyklu Opera–balet–koncert vám poskytne Lenka Stanslická na telefonu 602 519 448 nebo na e-mailu info@kultura.slansko.cz


Program sezóny 2019/2020 pro vás připravujeme. Jakmile budeme mít konkrétní program, budeme vás informovat.

J. Massenet: Manon

Anna Netrebko a Rolando Villazón již dlouho dominují světu hudby. Manon, tragická hrdinka Massenetova díla, je rozpolcenou postavou někde mezi koketerií a hlubokou láskou, mezi frivolitou a hlubokým odhodláním. Netrebko se zdá být předurčena pro tuto roli, kdy její řeč těla, s dívčím půvabem a nevinností, se snoubí s hlasem plným touhy, tajemstvím a žádostivostí. Jako zchudlý mladý šlechtic Des Grieux, Rolando Villazón přesvědčivě líčí vášní horoucího milence svým jasným tenorovým hlasem.

  • neděle 27. 10. 2019 18:00
    180,00 Kč Koupit

G. Rossini: Italka v Alžíru (listopad 2019)

Půvabná hříčka z exotického prostředí líčí marné úsilí beje Mustafy, který by si rád zpříjemnil harém novým přírůstkem, nakonec se však vrátí ke své Elvíře. Energická Isabella, napomáhající svému snoubenci uniknout ze zajetí – osvobození zajatých Italů – stesk po vlasti – to jsou romantické motivy opery. Rossini měl jenom 21 let, když se touto dvouaktovou fraškou proslavil. To upevnilo jeho osobitý styl a jeho postavení dědice opery buffy. Velké árie a oslňující kostýmy, jaké jsou na konci prvního dějství, jsou jen gumánskou ochutnávkou ve veselém Rossiniho menu. Uplynulo 36 let od doby, kdy byla Italka v Alžíru naposledy viděna v Gran Teatre del Liceu. Riccardo Frizza se vrací do orchestru s celou řadou odborníků na tento operní styl. Barvitost divadelní výpravy režiséra Vittoria Borrelliho velmi korespondují imaginativnímu duchu Rossiniho šumivé hudby.

Louskáček (prosinec 2019)

Louskáček je rozkošné vánoční představení pro celou rodinu, pohádka o holčičce Mášence a jejím kouzelném vánočním dárku – louskáčku na ořechy, který se v její fantazii promění v krásného prince. Balet na motivy pohádky E. T. A. Hoffmanna je symbolem vánoční atmosféry po celém světě.

Audience (leden 2020)

Když se populární Helen Mirren vrátila ke své oscarové roli Alžběty II., získala za ni i ceny Tony a Olivier. Oblíbené představení Audience, natočené v Londýně živě a s původním obsazením v červnu 2013, se vrací do kin jako dárek k 10. narozeninám cyklu NT Live. Jeho autor, úspěšný scenárista Peter Morgan, se životu britské královny věnoval také v oscarovém filmu Královna a v ceněném seriálu Netflixu Koruna, na němž se podílel také režisér inscenace Stephen Daldry (Billy Elliot). Hra se pod názvem Audience u královny s úspěchem hraje i v českém Národním divadle, s Ivou Janžurovou v hlavní roli. Už víc než šedesát let se královna Alžběta II. setkává se svými ministerskými předsedy na pravidelných týdenních schůzkách. Ty jsou známé jako “audience”, nikdo (včetně manželek a manželů dotyčných) ovšem neví, co se na nich probírá. Královna radí politikům ve věcech veřejných i soukromých,...

Giselle (březen 2020)

Balet Giselle je esencí romantismu. Balet o prosté dívce Giselle, která se po smrti promění ve vílu podle libreta francouzského básníka Theophila Gautier. Příběh se volně zakládá na motivu lidové legendy o vílách – mladých dívkách, které zemřou ještě před svatbou, proměňují se ve víly a oblečeny ve svatební šaty a girlandy květin tančí za svitu měsíce. Giselle fascinuje protikladem prvního jednání ve světě lidí a druhého bílého jednání v nadpozemském světě víl. Kouzlem baletu je choreografie říše víl, vytvoření dokonalé iluze nadpozemských bytostí. Giselle působí dojmem nehmotné bytosti, stínu vznášejícího se nad zemí. Zobrazení takového romantického ideálu bylo důvodem, proč tanečnice začaly používat střevíce se zpevněnou špičkou, aby při tanci na špičkách mohly vytvořit dojem nehmotnosti.

Ch. W. Gluck: Orfeus a Euridika (duben 2020)

Christoph Willibald Gluck, úspěšný skladatel a vlivný reformátor, jehož mládí a hudební počátky jsou spjaty s Čechami a Prahou, proslul ve světě svým vytrvalým úsilím změnit dosavadní tvář opery, zbavit ji pěveckého exhibicionismu, přiblížit ji naopak blíže dramatu a divadlu a nalézt v ní – podle vlastních slov – „krásnou jednoduchost“. První a zároveň nejslavnější z Gluckových oper psaných v novém reformním stylu je Orfeus a Eurydika z roku 1762. Autor se v ní zcela vyhýbá tradiční operní pompéznosti a přiklání se k intenzivnímu a promyšlenému hudebně-divadelnímu jazyku vycházejícímu zcela z logiky a atmosféry mytického příběhu o bolesti ze ztráty milovaného člověka, lásce, která je schopna dělat zázraky, i o slabosti, která tyto zázraky hatí.

Kalendář akcí

září srp říj
262728293031123456789101112131415161718192021222324252627282930123456

Najeďte myší nad kalendář a zobrazí se vám akce. Kliknutím na událost zobrazíte podrobnosti.

ZŮSTAŇ INFORMOVANÝ O NAŠICH NOVINKÁCH

Přihlas se do našeho newsletteru a budeme ti zasílat novinky přímo na e-mail.
Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.